Kam gan nav sanācis vismaz vienu reizi savā šofera mūža
“nosēdināt” kādu akumulatoru mašīnai? Kādam tas ir izdevies pat vairākkārt.
Aizmirstas tuvās gaismas, gaisma salonā, radio un vēl dažādi piemirsti sīkumi –
tas viss lieliski var nosēdināt akumulatoru. Savukārt bez akumulatora, vai tad, ja tas
“nosēdināts’, mašīnu var iedarbināt tikai stumjot. Lai gan akumulatoram jābūt
darba kārtībā cauru gadu, visbiežāk par to atceramies tieši ziemā.
Vasaras laikā ar
atlikušo starta strāvu teju vienmēr pietiek, lai ar klusu lūgšanu iedarbinātu
dzinēju. Tomēr ziemā dzinēja eļļa sastingst, visos mezglos iezogas mitrums,
biežāk tiek lietoti dažādi strāvas patērētāji (lukturi, sēdekļu apsilde, stiklu
apsilde) un tā tālāk, kas ātrāk tuvina akumulatoru tā dabiskajai nāvei.
Negribīga
startera griešanās ne vienmēr nenozīmē to, ka akumulators jāmet ārā. Reizēm pilnīgi
pietiek ar tā uzlādēšanu, tikai nevis iestumjot un braucot, bet gan mājas vai
darbnīcas apstākļos ar īpašu lādētāju.
Zinātāji iesaka vismaz
reizi 3 mēnešos lādēt akumulatoru papildus, it īpaši tad, ja ikdienā pārsvarā
tiek veikti īsi braucieni. Tomēr ne vienmēr sekojam šādam padomam – tad laika
trūkums, tad nevēlēšanās ņemties ap vadiem, un galu galā, kamēr viss iet,
visticamāk, neuztraucamies ne par ko. Problēma un sāpe sākas tad, kad
akumulators atsakās sadarboties.
Sava auto akumulatora
darbspēju pirms ziemas var viegli pārbaudīt ar speciālu testeri, ko vēlams
tomēr turēt mājās – noderēs kā pašam, tā kaimiņam. Šāds testeris spēj izmērīt
gan ģeneratora lādēšanas pakāpi, gan atlikušo starta strāvu, ko spēs izdot
akumulators. Ja tā joprojām ir vismaz 60 – 70% no sākotnējās strāvas –
akumulators šo ziemu izturēs un neatstās pie nerūcoša, auksta auto kādā jaukā ziemas
rītā.
Speciālisti
teic, ka šādus akumulatora starta strāvas mērījumus ieteicams veikt vēl pirms
automašīnas iedarbināšanas, jo tikko braukušam auto rādījums būs krietni
pozitīvāks, nekā patiesībā var izrādīties.
Tomēr, ja nu
nonākam pie situācijas, kas akumulators jāpērk jauns, arī veco nevajadzētu
izmest pie atkritumu kastēm, bet gan nodot speciālā savākšanas punktā vai
akumulatoru veikalā, ja tas piedāvā šādu pakalpojumu. Ja tomēr vēlies iegādāties jaunu akumulatoru, izdevīgāk to darīt internetā:
Gadus 20 atpakaļ
autovadītāji bija ieradušie izvēlēties nedaudz jaudīgākus akumulatorus nekā
paredzējis automašīnas ražotājs, ja vien atļāva tā izmēri. Doma varbūt arī nav
tā sliktākā, tomēr stiprākai starta strāvai nāk līdzi arī lielāka ietilpība, un
var gadīties, ka ģenerators nespēs pārlieku jaudīgo akumulatoru pienācīgi
uzlādēt.
Šodien
akumulatora markas un ražotāja izvēli katrs nosaka pats, tomēr oriģināls
akumulators veiksmīgi nokalpos 6 – 7 gadus, kamēr neoriģināls tikai 2 – 3.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru