sestdiena, 2016. gada 10. septembris

Akumulatora pārbaude un iegāde - Noderīgi padomi tieši tev!

Kam gan nav sanācis vismaz vienu reizi savā šofera mūža “nosēdināt” kādu akumulatoru mašīnai? Kādam tas ir izdevies pat vairākkārt. Aizmirstas tuvās gaismas, gaisma salonā, radio un vēl dažādi piemirsti sīkumi – tas viss lieliski var nosēdināt akumulatoru. Savukārt bez akumulatora, vai tad, ja tas “nosēdināts’, mašīnu var iedarbināt tikai stumjot. Lai gan akumulatoram jābūt darba kārtībā cauru gadu, visbiežāk par to atceramies tieši ziemā.

Vasaras laikā ar atlikušo starta strāvu teju vienmēr pietiek, lai ar klusu lūgšanu iedarbinātu dzinēju. Tomēr ziemā dzinēja eļļa sastingst, visos mezglos iezogas mitrums, biežāk tiek lietoti dažādi strāvas patērētāji (lukturi, sēdekļu apsilde, stiklu apsilde) un tā tālāk, kas ātrāk tuvina akumulatoru tā dabiskajai nāvei.
Negribīga startera griešanās ne vienmēr nenozīmē to, ka akumulators jāmet ārā. Reizēm pilnīgi pietiek ar tā uzlādēšanu, tikai nevis iestumjot un braucot, bet gan mājas vai darbnīcas apstākļos ar īpašu lādētāju.
Zinātāji iesaka vismaz reizi 3 mēnešos lādēt akumulatoru papildus, it īpaši tad, ja ikdienā pārsvarā tiek veikti īsi braucieni. Tomēr ne vienmēr sekojam šādam padomam – tad laika trūkums, tad nevēlēšanās ņemties ap vadiem, un galu galā, kamēr viss iet, visticamāk, neuztraucamies ne par ko. Problēma un sāpe sākas tad, kad akumulators atsakās sadarboties.
Sava auto akumulatora darbspēju pirms ziemas var viegli pārbaudīt ar speciālu testeri, ko vēlams tomēr turēt mājās – noderēs kā pašam, tā kaimiņam. Šāds testeris spēj izmērīt gan ģeneratora lādēšanas pakāpi, gan atlikušo starta strāvu, ko spēs izdot akumulators. Ja tā joprojām ir vismaz 60 – 70% no sākotnējās strāvas – akumulators šo ziemu izturēs un neatstās pie nerūcoša, auksta auto kādā jaukā ziemas rītā.
Speciālisti teic, ka šādus akumulatora starta strāvas mērījumus ieteicams veikt vēl pirms automašīnas iedarbināšanas, jo tikko braukušam auto rādījums būs krietni pozitīvāks, nekā patiesībā var izrādīties.
Tomēr, ja nu nonākam pie situācijas, kas akumulators jāpērk jauns, arī veco nevajadzētu izmest pie atkritumu kastēm, bet gan nodot speciālā savākšanas punktā vai akumulatoru veikalā, ja tas piedāvā šādu pakalpojumu. Ja tomēr vēlies iegādāties jaunu akumulatoru, izdevīgāk to darīt internetā:
Gadus 20 atpakaļ autovadītāji bija ieradušie izvēlēties nedaudz jaudīgākus akumulatorus nekā paredzējis automašīnas ražotājs, ja vien atļāva tā izmēri. Doma varbūt arī nav tā sliktākā, tomēr stiprākai starta strāvai nāk līdzi arī lielāka ietilpība, un var gadīties, ka ģenerators nespēs pārlieku jaudīgo akumulatoru pienācīgi uzlādēt.

Šodien akumulatora markas un ražotāja izvēli katrs nosaka pats, tomēr oriģināls akumulators veiksmīgi nokalpos 6 – 7 gadus, kamēr neoriģināls tikai 2 – 3. 

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru